6 Aralık 2007 Perşembe

AMMA ZEYTİNYAĞI TÜKETİYOR BU İTALYANLAR...

Zeytinle ilgilenmeye basladigimdan beri okurum/ duyarim, "Yunanistan' da yillik zeytinyagi tuketimi 20kg, Italya' da 22kg, BİZDE İSE 1kg" (bazen "lt" olarak da duyduğum oluyor ama...hadi ayni oldugunu varsayalim). Nerede yazıyor bunun böyle olduğu, gerçekten inanamıyorum; zira biraz vakit ayirip hesap yaptim ve asagidaki sonuclara ulastim;

1) Italya' daki bireyler her ay yaklasik 2,5kg sismanliyor (ancak günde yaklasik 1 saat kosarlarsa rejim halinde dururlar).
2) Bir Italyan ailesi her ay 7kg zeytinyagi tuketiyor, bunun da maliyeti 65YTL civari denebilir. Tek bir kalem olarak dusunursek cok buyuk maliyet degil gibi ama bu kadar yagi kullanmak icin yapilacak yemekleri de eklersek sadece aylik mutfak masrafi en az 800-1.000YTL gibi olmali, adamlar zengin AB' nde; alirlar tabi).

Bu durumda diet yapan biri olarak ben 1lt' de kalacagim galiba, aylik geliri 2.000YTL' nin altindakiler de uzerine cikmayi denemezler gibi geliyor bana.

Halkimiza zeytinyagini tanitmali ve sevmelerine aracilik etmeliyiz (sevdirmek fiili cebri bir durum yarattigi icin bu fiili kullanmadim). Bu anlamda bir zamanlar grubumuzda tanitilmis olan Zeytindostu tiri, zeytin tanitim faaliyetleri, v.s. desteklemek ve takdir etmek gerekiyor.

Ancak sadece zeytinyagini tanitarak hedefimiz olan 2 lt' ye cikmamiz biraz zor gibi; bunun yanisira ekonomiyi de duzeltmek lazım. Ancak hemen enseyi karartmayalim, hukumet acikladi, "2010 yilinda kisi basi GSMH 10.000USD" olacak; bence iste o zaman 2lt olur!...

Herkese sevgiler,
Kubilay ESER



Varsayimlar:
1) 1gr yag=10kcal
2) 7kcal=1gr agirlik (kilo)
3) Mutfak masrafi=zeytinyagi masrafi x k (k Turkiye=40, ampirik degerdir; Italya icin 13-15 kabul edilmistir).

Hiç yorum yok: